×
crmart
Marketing Specialist bij CRM Group

Huisstijl

Een goede huisstijl bestaat uit typografie, logo, kleurgebruik en kenmerkende vormen en zorgt voor herkenning.
Het logo kan op twee manieren gecreëerd worden:
1. Als woordmerk zoals het logo zoals Coca-Cola, Kellogs, Calvin Klein, NIKON, ….
2. Als beeldmerk waarbij een symbool verwijst naar de activiteiten of specifieke kenmerken van je zaak. Voorbeelden hiervan zijn Apple, Twitter, Shell, …
Met typografie kan je een bepaald element uit de kernwaarden van je onderneming benadrukken zoals zakelijkheid door een lettertype als Open Sans of speelsheid door het gebruik van Eurostile. Hetzelfde geldt ook voor je kleurgebruik.
Het laatste element van een huisstijl bestaat uit kenmerkende vormen. Denk hierbij aan de golf onder Coca-Cola of de strepen van Adidas. Dit wil echter niet zeggen dat alle vijf elementen altijd tegelijk gebruikt moeten worden om je zaak in beeld te brengen. Een bepaalde kleur of alleen het logo kan soms al voldoende zijn om een gevoel van herkenning bij de doelgroep op te roepen.
Een sprekende huisstijl voor jouw zaak?

crmart
Marketing Specialist bij CRM Group