Wat is Black Friday?
Black Friday valt, jawel, op een vrijdag, de dag na de Amerikaanse feestdag Thanksgiving.
De Amerikanen zien deze dag als de start voor het aankopen van eindejaarsgeschenken. Op deze dag geven handelaars en ketens serieuze kortingen op hun producten; geen wonder dat Amerikanen al in de vroege uurtjes staan te drummen om de winkel binnen te stormen!
Black Friday is enkele jaren terug ook overgewaaid naar Europa en dit maakte de consument gek!
Ondertussen is deze dag goed gekend bij de consumenten in België en spelen ook onze handelaars hier massaal op in.
Een opportuniteit voor je zaak!
Niet alleen voor de consument is dit een dag om z’n slag te slaan, ook voor jou zit Black Friday vol voordelen!
Door mee te doen aan Black Friday…
- kan je zaak meer bezoekers aantrekken dan gewoonlijk;
- kan je meer omzet draaien;
- toon je aan dat je mee bent met je tijd;
“En of we massaal aan het shoppen geslagen zijn op ‘Black Friday’: er werden 8,2 miljoen elektronische transacties geregistreerd in ons land. Dat is volgens betaaldienst Worldline 15% meer dan op een gewone vrijdag en een stijging van 12% in vergelijking met Black Friday van vorig jaar.”
HLN.be 27/11/2018
Kans gemist?
Vele handelaars zijn dan ook al weken bezig met de voorbereiding van deze speciale dag.
Zowel on- als offline maken ze kenbaar dat hun zaak deelneemt. Flyers in de bus, affiches, raambestickering, online advertenties, aanpassingen op de website … De consument wordt overspoeld door reclame over Black Friday en dus is het belangrijk dat jouw reclame opvalt in de massa.
Moet je nu nog aan de slag met je bekendmaking? Dan ben je nu eigenlijk te laat…
Consumenten hebben zich ook goed voorbereid op deze dag en hebben waarschijnlijk al hun shoproute en -lijstje klaar.
Bij opportuniteiten zoals Black Friday, Cyber Monday, Singles day maar ook Valentijn, Kerstmis enzovoort dien je de consument lang op voorhand warm te maken voor acties of specifieke producten/diensten.
Bij sommige consumenten zal het langer duren om hen te overtuigen van je aanbod dan bij anderen. Logisch toch? Op slechts enkele dagen tijd bouw je namelijk geen vertrouwen op.
Wil je goed voorbereid zijn op je volgend event?
Contacteer ons! We bekijken samen met jou de opportuniteiten voor jouw zaak en voorzien de nodige bekendmaking!